Elk jaar worden alle peuters driemaal besproken. Dit gebeurt in een bespreking met de pedgogisch medewerkers en de pedagogische coach. De peuters worden besproken aan de hand van gemaakte observaties. Peuters voor wie meer aandacht nodig is worden nogmaals besproken in een kindbespreking. Zo nodig wordt een hulpplan opgesteld en wordt met de ouders/verzorgers overlegd of extra acties moeten worden ondernomen, zoals bijvoorbeeld het inschakelen van logopedische hulp of extra observaties door een externe pedagoog. De pedagogische coach is Marleen Mensink.
SISA-signaleringssysteem
Soms ondervindt een kind problemen tijdens het opgroeien. Het kan zijn dat er dan hulp wordt gezocht bij een instantie. Als meerdere instanties tegelijkertijd hulp bieden, is het belangrijk dat zij dat van elkaar weten. Zo kan het kind de juiste begeleiding krijgen. Hiervoor is het SISA-signaleringssysteem ontwikkeld (Stadsregionaal Instrument Sluitende Aanpak). Dit is een computersysteem dat bijhoudt of meerdere instanties hulp bieden aan hetzelfde kind. Dit systeem brengt de hulpverleners bij elkaar, zonder dat er informatie over het kind gegeven wordt. Bij ernstige zorgen geven wij een signaal af bij SISA. Dit gebeurt altijd met medeweten van de ouders/verzorgers. SISA zorgt ervoor dat de instanties met elkaar gaan samenwerken. De dossiers van de instanties blijven gescheiden en geheim. Meer informatie is te vinden op de website van
SISA.
Meldcode huiselijk geweld en kindermishandeling
Voor onze locaties voor kinderopvang geldt dat er een verplichte meldcode huiselijk geweld en kindermishandeling moet zijn. Deze meldcode is ook ontwikkeld binnen SRK. De pedagogisch medewerkers zijn geschoold in het werken met deze meldcode.